Ontdek 3x de mooiste plekjes in de omgeving van Nijkerk

Ontdek de mooiste plekjes in de omgeving van Nijkerk! Het voorjaar is de perfecte tijd om de buitengebieden te verkennen. Zo wandel je heerlijk in het Hoevelakense Bos, is buurtschap Appel-Driedorp een fijne plek om te fietsen en is het lekker vertoeven bij Nijkerk aan het Water. We geven je meer informatie!

1. Het Hoevelakense Bos

Verscholen tussen Nijkerk en Amersfoort, vind je het Hoevelakense Bos. Je kunt hier prachtig wandelen! Het is een van de meest populaire wandelgebieden in de buurt van Amersfoort - dus we raden je aan om op tijd te komen. Vlak na zonsopgang ontwaakt het landgoed en is het sprookjesachtig mooi. Loop over het stenen pad of wijk af van de gebaande paden. Door het Hoevelakense Bos loopt namelijk een Klompenpad: het Laaksepad. Ook voor kinderen vind je hier het Laaksepad Kids. Een aanrader om in de vakantie te bezoeken!

Combineer je bezoekje met Hoevelakense horeca

2. Bezoek de buurtschappen

Wist je dat Nijkerk prachtige buurtschappen heeft? Appel-Driedorp is zelfs verkozen tot mooiste plaats van Gelderland! Ieder buurtschap heeft haar eigen charme. Zo vind je in Slichtenhorst een wijngaard en in het landelijke ’t Woud wonen slechts 90 mensen. Tip: maak een fietstocht en ontdek al fietsend de buurtschappen! Zo beleef je de omgeving van Nijkerk helemaal.

3. Nijkerk aan het Water

Bezoek het veelzijdige Nijkerk aan het Water! Dit is een plek waar iedereen samen kan komen om te genieten van het water, strand, de zon en natuur. Je vindt er een jachthaven, maar ook diverse restaurants, het stoomgemaal en een camperplaats. En wil je Nijkerk aan het Water verkennen óp het water? Huur dan een sloep bij Bootverhuur Nijkerk. Je vaart zo de Randmeren op!