Workshop Storytelling & Scenario Schrijven

Frieswijkstraat 99
3861 BK Nijkerk
Plan je route

Voor muziektheater is er behalve muziek ook een verhaal nodig, een script. Hoe vertel je een verhaal dat boeit en blijft hangen? Wat zijn de trucs om een verhaal zo te schrijven dat het publiek het onthoudt? Wat zijn de ingrediënten van een scenario voor muziektheater? Hoe creëer je karakters van vlees en bloed en geloofwaardige dialogen? Wat is de rol van liedjes in een muziektheatervoorstelling?

Al deze aspecten en nog veel meer komen aan bod in de Workshop Storytelling & Scenario Schrijven voor muziektheater, die gegeven zal worden door de Philip Walkate. Philip Walkate studeerde geschiedenis en is (toneel)schrijver en cabaretier. Hij schreef (historische) toneelstukken die lokaal, regionaal en landelijk zijn uitgevoerd.

Tijdens de workshop worden de deelnemers aangespoord verhalen, details en concrete voorbeelden (uit de geschiedenis) van de Gelderse Vallei te delen en te gebruiken.

De …

De workshops zullen plaats vinden in Bibliotheek Nijkerk op de volgende woensdagavonden: 15 mei, 22 mei, 29 mei, 5 juni, 12 juni en 19 juni.

Iedereen vanaf 14 jaar is welkom. Meld je aan via www.bibliotheeknijkerk.nl. Deelname is gratis en vrijwillig. Je wordt wel verwacht al 6 bijeenkomsten aanwezig te zijn.

De workshop scenarioschrijven maakt deel uit van het grote project muziektheater Regio Foodvalley. Met de gemeenten Barneveld, Nijkerk, Scherpenzeel, Ede en Wageningen werken wij aan de ontwikkeling van een nieuw muziektheaterstuk ‘Het verhaal van de vallei’.

• Woensdag 15 mei 2024 19.30 - 21.30 uur

• Gratis