Pinksterconcert Chorale Haganum

Op de zaterdag voor Pinksteren geeft Chorale Haganum een pinksterconcert in de Grote Kerk van Nijkerk. Het uit Den Haag afkomstige koor staat onder leiding van Daniël Rouwkema. Organist Wybe Kooijmans verleent ook zijn medewerking.

Het jaarlijkse pinksterconcert in Nijkerk neemt een unieke plaats in, in de klassieke kerk- en koormuziek. Waar met Kerst en rondom de lijdenstijd/Pasen de concertagenda's overvol zijn, is een pinksterconcert tamelijk uniek.

Chorale Haganum laat horen dat er ook prachtige koormuziek is die past bij Pinksteren. Het koor zingt werken uit de Anglicaanse traditie van o.a. Edward Elgar, John Rutter en John Stanley, maar ook van Johann Sebastian Bach en Marcel Dupré.

De toegang tot het pinksterconcert is gratis; aan de uitgang is er een collecte ter bestrijding van de onkosten.

Wanneer

• Zaterdag 18 mei 2024 om 20.00 uur