Dorcas in Nijkerk heeft een oppervlak van ruim 1100 vierkante meter en is gelegen aan de rand van de stad, op circa 500 meter afstand van het winkelcentrum. Er werken ongeveer 50 vrijwilligers. In de winkel worden voornamelijk tweedehands goederen verkocht, waaronder boeken, speelgoed, meubilair, kleding, serviesgoed en overige huishoudelijke en decoratieve artikelen voor in en rond het huis. In Nijkerk zijn we op zoek naar vrijwilligers die het leuk vinden om in de winkel te komen werken. De winkel ziet er gezellig en overzichtelijk uit.

Er kunnen uiteraard ook goederen worden ingebracht voor de verkoop, dit is uitsluitend mogelijk tijdens openingsuren van de winkel. Regelmatig worden bij ons goederen aangeboden die voor ons niet verkoopbaar zijn. Omdat we veel voorraden hebben en de ruimte beperkt is, kan het voorkomen dat wij bepaalde goederen niet kunnen aannemen; we hopen dat u hier begrip voor heeft!…

Voor wie de DORCAS WINKEL nog meer kan betekenen:

Hulp bieden aan de allerarmsten; elke euro opbrengst in de winkels kan veel betekenen voor de allerarmsten.

Maar ook:

• Tevreden klanten; mensen blij maken met betaalbare spullen die veelal nergens meer te koop zijn.
  • Inbrengers; de gevers zijn blij dat hun spullen een tweede leven krijgen en dat de opbrengst ten goede komt aan mensen die het hard nodig hebben.
  • Onderlinge band van de vrijwilligers; de gezellige band met elkaar en het samen belangeloos bezig zijn voor een goed doel.
  • Duurzaam bezig zijn; de afvalhoop in Nederland minder hoog laten worden.
  • Stagiairs; Leerlingen van middelbare scholen hun maatschappelijke stage laten vervullen bij een goede doel organisatie.
  • Mensen die even uit de running zijn helpen hun tijd in te vullen en zo weer iets kunnen betekenen. Of wellicht een opstapje naar weer een betaalde baan.

• Elke maandag gesloten
  • Elke dinsdag gesloten